Beograd series

Here are the Belgrade studies, now all together, that I’ve been sharing off and on. Previously I mentioned tonal painting and I’ve been thinking about that since and how it relates to my work. It seems to provide the most direct and clear connection to our faculty of sense perception and how we experience reality. And I guess trying to understand, or reveal, the nature of reality is what it is all about. I recently heard a quote from Cezanne that is rather stunning; “The purpose of my painting is to take the viewer to nature’s eternity” Not short of hubris there, but the point is well made.

Voici les études de Belgrade, maintenant toutes ensemble, que j’ai partagées de temps en temps et mentionnées pour la première fois ici . J’ai parlé de la peinture tonale et depuis j’ai réfléchi à comment cela se rapporte à mon travail. Il semble fournir le lien le plus direct et le plus clair avec notre faculté de perception sensorielle et la façon dont nous vivons la réalité. Et je suppose qu’essayer de comprendre, ou de révéler, la nature de la réalité est fondamentale. J’ai récemment tomber dessus une citation de Cézanne qui est assez remarquable; « Le but de ma peinture est d’emmener le spectateur dans l’éternité de la nature » Pas moins d’hubris, mais le point est bien fait.

Beograd #15, oil on board, 30cm x 21cm, 2022
Beograd #14, oil on board, 30cm x 21cm, 2022
Beograd #13, oil on board, 30cm x 21cm, 2022
Beograd #12, oil on board, 30cm x 21cm, 2022
Beograd #11, oil on board, 30cm x 21cm, 2022
Beograd #10, oil on board, 30cm x 21cm, 2022
Beograd #9, oil on board, 30cm x 21cm, 2022
Beograd #08, oil on board, 30cm x 21cm, 2022
Beograd #07, oil on board, 30cm x 21cm, 2022
Beograd #06, oil on board, 30cm x 21cm, 2022
Beograd #05, oil on board, 30cm x 21cm, 2022
Beograd #04, oil on board, 30cm x 21cm, 2022
Beograd #03, oil on board, 30cm x 21cm, 2022
Beograd #02, oil on board, 30cm x 21cm, 2022